top of page
  • תמונת הסופר/תגל סלונימסקי

כשטכנולוגיה ואופנה נפגשו: על חדשנות ובגדים

עודכן: 8 באוק׳ 2022

התצוגה של המותג קופרני, שבה ריסוס חומר שהופך לבד יצר שמלה חדשה יש מאין, גרמה לי להיזכר בתצוגה של המעצב הגאון אלכסנדר מקווין מ-1999 אז שתי זרועות מכאניות ריססו צבע על שמלת סטרפלס לבנה ויצרו שמלה חדשה גם כן. מקווין היה פורץ דרך, הוא הקדים את זמנו והשתמש בטכנולוגיה שהייתה זמינה לו אז כדי לייצר שואו בלתי נשכח, כזה שיגרום לקופרני אחר כך לעשות את מה שעשו בשבוע האופנה בפריז. יש בין שתי התצוגות האלה דמיון, אבל יש גם שוני שנעוץ בפער הזמן שהביא לחידושים והתפתחויות טכנולוגיות רבות. בין שתי התצוגות כאילו עברו כאילו חיים שלמים. 23 שנה של חדשנות מטורפת.


צפו בדמיון בין שתי התצוגות:



הנה 3 פעמים שבהם הטכנולוגיה והאופנה התערבבו, וזה מה שיצא:


1. אופנה דיגיטלית: בגדים שלא קיימים במציאות, אלא במרחב המקוון ומשמשים את הנוכחות שלנו ברשת. אפשר "להלביש" איתם תמונות שלנו, שהצטלמנו במרחב האמיתי ושיתפנו ברשת, ואפשר להלביש את האווטאר שלנו - הייצוג הדיגיטלי שלנו במטאברס - היקום המקוון. דוגמה: בלנסיאגה יוצרים קולקצייה לדמויות במשחק פורטנייט.


2. הדפסה תלת ממד: טכנולוגיה שמאפשרת לייצר בגדים ללא נוכחות בדים ותפירה. היתרון: צמצום השימוש במשאבי כדור הארץ לייצור בד. החיסרון: המגע עדיין קצת פלסטיקי, אבל הטכנולוגיה בטוח תשתפר וכבר עכשיו התוצאה מרשימה.


3. דוגמניות וירטואליות: האם המקצוע דוגמנית עתיד להיעלם? ברשת מסתובבות שלל משפיעניות ודוגמניות שכולן פרי יצירת מחשב. הן לובשות בגדי מותגים, מצטלמות לקמפיינים של חברות מובילות ואפילו פוגשות דוגמניות אמיתיות! למה שנרצה לקנות מדמות וירטואלית? זו כבר שאלה אחרת, אבל כנראה המציאות והמרחב המקוון פשוט מתמזגים.




לסיכום, היום החדשנות באופנה מרחיקת לכת. יש כל כך הרבה אפשרויות שלא היו קיימות לפני 23 שנה, ולכן צריך להוריד את הכובע בפני מקווין שהלך לקצה הכי רחוק שאפשר בהתחשב בטכנולוגיה הזמינה באותה עת, מה שהיווה יסודות למה שאנחנו רואים היום. היום העולם מתפתח בקצב מהיר וכל רגע שומעים על חידוש נוסף. המהפכה הטכנולוגית היא המהפכה המהירה בהיסטוריה של בני האדם – וקצב החידושים בלתי ניתן לעיכול. אז כל הכבוד לכל מי שממציא משהו ומחדש ומפתח, ועדיין תנו להתפעל מאלו שעשו את זה, עוד לפני שהתפוצצנו בענק עם הטכנולוגיה של המאה ה-21.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page