top of page
  • תמונת הסופר/תגל סלונימסקי

מה הקשר בין נטפליקס וארון הבגדים שלנו – ולמה זה מייסר?

מכירים את זה שאתם גוללים את מסך הבית של נטפליקס ומחפשים במה לצפות? רואים טריילר ועוד טריילר, ועוד אחד ו... בסוף לא רואים כלום? אחרי שעה של שיטוט חסר תכלית בנטפליקס, אתם מגלים שנגמר לכם הזמן שהקצבתם לצפייה ואתם רוויים מטריילרים, ופשוט לא מתמסרים לשום סדרה. וזה מייסר. כי מאוד רציתם למצוא מה לראות.


אותו הדבר קורה לנו מול ארון הבגדים שלנו – אנחנו עומדים מול כל הבגדים ומנסים לבחור מה ללבוש ומתייסרים מול הקושי להחליט.


שני המקרים האלה דומים מאוד אחד לשני. אמנם במקרה של ארון הבגדים בסוף נבחר מה ללבוש, אבל הדרך שלכם בהחלט מייסרת כמו הדרך לבחור במה לצפות.


חוקרים רבים ניסו ללמוד מה גורם לבני אדם לקבל החלטה. המסקנה שהם הגיעו אליה היא שככל שיש יותר אפשרויות – כך קשה יותר לבחור. הבחירה המרובה מייסרת. אנחנו חושבים שריבוי אפשרויות יגרום לנו לתחושת חופש ושפע – אבל ההפך או הנכון. התחושה האמיתית היא בלבול.


אז מה הפתרון? פשוט – פחות.


פחות מבחר בנטפליקס (לא בשליטתנו) ופחות מבחר בארון שלנו.


איך מסננים את ארון הבגדים ומדייקים אותו? קבלו 3 טיפים קצרים:


1. בגד שלא נלבש שתי עונות (שני חורפים או שני קיצים), כנראה שכבר לא יילבש. אפשר לשחרר אותו לאוויר העולם ולתת למישהו אחר ליהנות ממנו.


2. בגד שמחכה שנגיע למשקל יעד – אפשר לשחרר אותו. אפשר לשמור פריט או שניים כאלה למזכרת ולא מלתחה שלמה.


3. בגדים יפים אבל לא נוחים – לא יהפכו נוחים פתאום. אם יש להם ריצ'רץ' מציק, בד קצת מעקצץ, פתח צר מדי לראש ועוד ועוד – אפשר להגיד להם – סליחה, טעינו כשקנינו אתכם, ולהעביר אותם הלאה.


שמרו רק בגדים שמתאימים למי שאתם היום, לאישיות שלכם, לאופי שלכם, לתדמית שלכם, ולא בגדים שהם זיכרון. לא תאמינו כמה טובים וקלים החיים שלכם יכולים להיות בזכות הפעולה הקטנה הזו.

12 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page