top of page
  • תמונת הסופר/תגל סלונימסקי

מה קורה לבגדים שאנחנו מחזירים לחנויות אונליין?

חשבתם פעם מה קורה לבגדים שקניתם אונליין אחרי שאתם מחזירים אותם?


הרי למי מאיתנו זה לא קרה – הזמנו בגד שנראה מדהים, ואז כשהוא הגיע גילינו שהוא לא בדיוק מה שחשבנו. או שהוא לא יושב מושלם או שהוא סתם לא כמו שדמיינו.


ואז אנחנו מחזירים אותו לאתר שממנו הוא נרכש ו... מה קורה משם לבגד?


רובנו חושבים שהפריטים שהחזרנו חוזרים למדף ומישהו או מישהי אחרת ירכשו אותם וייהנו מהם, ממש כפי שקורה בחנויות פיזיות. אבל כאן המקרה שונה.


רוב הבגדים שחוזרים פשוט מושלכים לפח. או שהם נשרפים או שהם מועברים למטמנות – אבל הם לא חוזרים למדף ונמכרים מחדש.


ולמה זה? בשל היעדר כוח אדם.


פשוט אין מי שיטפל בחבילה החוזרת – יבדוק שהיא תקינה, ינקה אותה או יגהץ במידת הצורך, יקפל מחדש או יכניס את הניירות לנעליים... בקיצור – יכין אותה לרכישה הבאה.


להעסיק מישהו כזה זו הוצאה גדולה וגם ככה אופנה מהירה מייצרת יותר בגדים ממה שנרכשים, ותמיד בסוף עונה שאריות מושלכות לפח – אז למה לטרוח?


לפני כמה שנים אסוס ניסו למצב את עצמם כחברה אקולוגית, והפיצו סרטון שבו הם מספרים שכל בגד שחוזר לחברה עובר תיקונים אצל מחלקת חייטים ייעודית – לטיפול בתקלות שדווחו, אם יש כאלה, גיהוץ וניקוי יבש – כדי להסיר כתמי מייקאפ, סימני לבישה וכדומה ולבסוף אריזה מחדש. לפי הסרטון, באסוס מקדמים מדיניות של 0% הטמנה ו-97% מבגדים שמוחזרים אליהם נמכרים מחדש. ה-3% הנותרים הם בגדים פגומים יתר על המידה שמועברים למיחזור.


האם זה נכון? אנחנו כמובן יכולים לקוות שכן, ולקוות שעוד חברות יאמצו את המדיניות הזו.

אבל עד שזה יקרה – בואו ננסה להיערך כמו שצריך לרכישות אונליין שלנו, ולנסות לצמצם את הטעויות.


גם חברות האונליין עצמן, בעודן מבינות את הנזק שבהטמנה רבה כל כך של פסולת טקסטיל, מנסות לעזור לגולשים להזמין פריטים מדויקים להם ולצמצם טעויות.


איך הן עושות את זה? קבלו 3 דרכים:


1. פירוט מלא ככל הניתן של הבגד: מאיזה בד הוא עשוי, מה ההיקפים ומה האורכים.

2. תוספת של סרטונים, ולא רק תמונות: כך ניתן לראות את הבד בתנועה, בניגוד לתמונה סטטית שבה קשה להעריך את הגודל והצורה.

3. ביקורות של הגולשים: אין כמו ביקורת של מישהי שבאמת קיבלה את הבגד, נגעה בו, מדדה וראתה אותו בלייב. האפשרות גם להוסיף תמונות על ידי לקוחות עוזר להבין איך הבגד נראה במציאות. אז בפעם הבאה שאתם מזמינים בגד אונליין - הקפידו להשאיר ביקורת ודירוג, כדי לעזור לכולנו לצמצם טעויות ולהימנע מהחזרת בגדים שבסופו של דבר יישרפו ויוסיפו לזיהום כדור הארץ.


43 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page