top of page
  • תמונת הסופר/תגל סלונימסקי

מי הייתה אנה דלבי בלי הבגדים שלה?

הסדרה "להמציא את אנה" מספרת את סיפורה של אנה סורוקין, צעירה רוסיה שהתחזתה לאנה דלבי, יורשת מיליונים גרמנייה, וכך הצליחה להונות בנקים, בתי מלון ובעלי הון בניו יורק. מדובר בסיפור אמיתי שהתרחש סביב 2017.


מה שמעניין בסיפור הזה, עבורי לפחות, הוא תפקידה של אופנה ביצירת זהות – הנושא שחקרתי לעומק בעבודת התזה שלי.


אנה דלבי הצליחה לשטות ברבים בעיקר בזכות הטעם האופנתי המשובח שלה והבחירות היוקרתיות. הן בסדרה והן במציאות מתוארת אנה דלבי (סורוקין אם תרצו) במלתחה יוקרתית של מעצבי על שהותירה רושם שמזוהה עם הזהות שביקשה לאמץ לעצמה – יורשת מיליונים. מי שאין לה מיליונים בבנק לא מרכיבה משקפי שמש של סלין, לובשת שמלה של דולצ'ה וגבאנה ומחזיקה תיק של הרמס. בטח לא בכזו נונשלנטיות.


לוקח לנו רק 4 שניות לגבש רושם ראשוני על אדם מסוים, ואחד הדברים הראשונים שאנחנו רואים בכל אדם זה קודם כל את הלבוש שלו. לכן, לבגדים השפעה מכרעת על הרושם הראשוני שנגבש על אודות אדם חדש. אנה דלבי משתמשת בזה כדי לחזק את הזהות שלה.


מה שמעניין הוא, שעד הרגע האחרון היא לא פושטת את התחפושת. אני קופצת ומדלגת אל הפרקים האחרונים, אל המשפט שמתנהל בעניינה בבית המשפט. הנאשמת דלבי דורשת סטייליסט שילווה את ההגעה שלה אל בית המשפט. היא מבינה שבהיעדר יכולת לספר את הסיפור שלה, שכן עורך דינה לא אפשר לה לעלות לדוכן העדים ולתת עדות, היא יכולה להעביר מסרים אך ורק דרך הלבוש שלה.


ומה הסיפור ההוא? שהיא אנה דלבי, וזו לא זהות בדויה. היא יכולה לעשות זאת רק על ידי דבקות בלבוש שמזוהה עם יורשת המיליונים. לצד זה, היא בוחרת בגדים בצבעים שמשפיעים על הצופים. מחקרים בארה"ב הראו שנאשמים שהגיעו לבית המשפט לבושים שחור נידונו לענישה קשה יותר לעומת נאשמים לבושים לבן. במערב יש אנשים גזענים בתת-מודע והצבע שחור מתקשר להם לפשיעה, ואילו לבן לטוהר ומלאכיות.


הסצנות בסדרה שמתעסקות בלבוש המשפט שלה תואמות את שאירע במציאות. לאנה דלבי (האמיתית) נפתח אינסטגרם ייעודי שסיקר את הלוקים שלה מהדיונים (כפי שמתואר בסדרה. ובכן, זה בהחלט קרה). היום, אולי בחסות הסדרה, החשבון הזה עומד על 50 אלף עוקבים. במלתחה היוקרתית שלה: מייקל קורס, סן לורן, ויקטוריה בקהאם, סלין, יוניקלו, זארה, H&M ועוד. גם השמלה הלבנה והצ'וקר השחור שם. ההומאז' ללוקים מאוד מדויק.


בסדרה רצו לדייק את הדמות כמה שיותר ולכן יצרו מלתחה מגה שיקית לדמותה של אנה דלבי (שמגלמת השחקנית ג'וליה גארנר). שאנל, גוצ'י, מקווין, דיור ובלנסיאגה אלו רק חלק מהשמות שלובשת הדמות בסדרה. המלתחה ששימשה את מלבישי הסדרה נאמדת בכמיליוני דולרים. את הלוגואים של בתי האופנה אפשר לראות כמעט בכל סצנה. אלו כמובן לא הבגדים שלבשה אנה דלבי האמיתית, כי רצו להתאים את הסדרה לתקופה – ולשדר סטייל לפי הסטנדרטים של 2022 שהם מאוד שונים מאלו של 2017, כי כידוע – אופנה מתחלפת פחות או יותר כל עונה. אבל הם בהחלט עשו עבודה טובה באפיון הדמות, וכל זה – רק באמצעות לבוש.


נסיים עם המחשבות של אנה דלבי עצמה. ב-2021 היא השתחררה מהכלא. היא העלתה תמונה לחשבון האינסטגרם שלה, סלפי כמובן, ולצדו כתבה: "כלא יכול להיות כל כך מתיש, אין לכם מושג". נראה שהסרקזם לא יצא מאנה סורוקין, גם לאחר תקופת המאסר. בהתחלה היא הצהירה שלא תצפה בסדרה שמגוללת את הסיפור האישי שלה, אחר כך אמרה שצפתה בכמה קטעים והסדרה מוגזמת יותר מהמציאות. באשר למלתחה שלה, ובכן, לזה היא עוד לא התייחסה. בהחלט מעניין לשמוע אם היא אהבה של הסטייל של המלבישים בסדרה.

201 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page